Toto desetiletí je pro Indian Motorcycle dekádou plnou vzrušujícího rozvoje a růstu. Díky technologickým inovacím, prospěšným partnerstvím a stále se rozšiřující nabídce našich autentických a ikonických motocyklů jsme na naši legendární minulost navázali budoucností ve velkém stylu.
V roce 2003 společnost Indian Motorcycle Company of America vyhlásila bankrot a ukončila výrobu. Budoucnost první americké motocyklové společnosti byla nejistá.
Věci kolem Indian Motorcycle se daly do pohybu kolem roku 2008, když Stellican Ltd., soukromá firma sídlící v Londýně, zakoupila aktiva Indian Motorcycle a založila novou společnost Indian Motorcycle Company a výrobní závod v Kings Mountain v Severní Karolině. Během let 2008-2011 bylo vyrobeno nevelké množství motocyklů Indian Chief s dvouválcovými motory 105-ci V-twin. Společnost Stellican prodala v roce 2011 Indian Motorcycle americkému koncernu Polaris.
K obnově výroby motocyklů pod značkou Indian Motorcycle došlo v roce 1998. Sloučením devíti společností vznikla Indian Motorcycle Company of America (IMCA), která otevřela svůj výrobní závod v Gilroy v Kalifornii. IMCA vyráběla modely Chief, Scout a Spirit s motory výrobce S&S Cycle, Inc.
Legendární motocyklový závodník, prodejce, distributor, vydavatel časopisu, autor, propagátor motocyklového sportu a výrobce motocyklů Floyd Clymer pracoval na obnově zaniklé značky Indian Motorcycle od roku 1963.
Život Floyda Clymera zastavila srdeční příhoda v roce 1970 a jeho právník Alan Newman získal práva k ochranné známce Indian Motorcycle. Alan Newman pokračuje v prodeji malých motocyklů pod značkou Indian. Většina těchto strojů byla vyrobena na Taiwanu s kubaturou od 50cc do 175cc. Pod značkou Indian dále prodával italské minimotocykly. Prodeje v sedmdesátých letech klesaly, až se činnost v roce 1977 zastavila.
V roce 1967 se do motocyklové historie velkým písmem zapsal 68 letý Novozélanďan Burt Munro, když na svém upraveném Indianu® Scout® Streamliner z roku 1920 zajel na solných pláních v Bonneville v Utahu nový oficiální světový rychlostní rekord 184,087 mph (296,26 km/h) s neoficiální maximální rychlostí dokonce 205,67 mph (330,99 km/h).
Burt Munro ve 40. letech překonával novozélandské rychlostní rekordy a v 50. letech už neměl jeho Scout na Novém Zélandě konkurenci. Burt Munro si vzal do hlavy nový cíl: obrovské solné pláně v Bonneville v Utahu. Během několika let Burt a jeho Scout závodili na solných pláních v Utahu devětkrát a ve třech z těchto jízd překonali a stanovili nový světový rekord. Největší úspěch přišel v poslední jízdě v roce 1967 a tento rekord zůstal v kategorii motocyklů do 1000cc dodnes nepřekonaný. Burt Munro byl v roce 2006 uveden do síně slávy Americké motocyklové asociace (AMA), na počest jeho honbě za rekordy, která započala o osm desetiletí dříve.
Stáj The Indian Motorcycle Wrecking Crew TM—tvořili dnes již legendární jezdci Bobby Hill, Bill Tuman a Ernie Beckman. Stáj byla založena v druhé půli 40. let a již začátkem 50. let dominovala na prašných oválech i na silnici. Mezi její nejdůležitější vítězství patří tři vítezství v řadě v závodě Springfield Mile. Hill vyhrál Springfieldskou míli v letech 1951 a 1952 a Tuman v roce 1953. Všichni tři vyhrávali také mnoho jiných závodů po celých Spojených státech.
John Brockhouse nahradil v roce 1950 Ralpha B. Rogerse v roli prezidenta společnosti Indian Motorcycle Company. Bohužel Indian Motorcycle Manufacturing Company ukončila v roce 1953 provoz a zrušila výrobu všech svých motocyklů. V roce 1955 zakoupila práva ke značce Indian Motorcycle společnost Brockhouse Engineering a pod značkou Indian prodávala až do roku 1960 importované motocykly Royal Enfield.
Mezi lety 1940 a 1945 společnost Indian Motorcycle soustředila své úsilí na pomoc spojencům ve druhé světové válce. Nejprve stavěla motocykly pro francouzskou vládu a od roku 1941 vyráběla pro americkou armádu model 841. Během světové války se vyrábělo jen velmi málo motocyklů pro civilní zákazníky.
V roce 1945 bratři Du Pontovi prodali společnost Ralphu B. Rogersovi. Rogers koupil také společnost Torque Manufacturing Co., zčásti proto, aby využil talent bývalého konstruktéra Indian Motorcycle G. Briggse Weavera, který pracoval pro společnost Torque a navrhoval několik modelů, které chtěl Rogers vyrábět v Indian Motorcycle.
První poválečnou řadu motocyklů tvořil pouze model Indian Chief. V roce 1948 byl uveden na trh nový vertikální dvouválec 440cc v modelech Indian Scout a vertikální jednoválec 220cc ve strojích Indian® Arrow® , ve snaze konkurovat vzrůstajícímu množství lehkých motocyklů z dovozu.
v roce 1930 prodal E. Paul Du Pont svůj podíl ve společnosti DuPont Automobile společnosti Indian Motorcycle a koupil velký podíl akcií Indian Motorcycle. E. Paul vyměnil stávající management firmy a nově ustanovil Loringa F. “Joe” Hosleyho zodpovědným za každodenní chod společnosti. Za Hosleyho vedení Indian Motorcycle obnovil každoroční uvádění nových modelových řad. Novinkou byly modely 203 Scout a Scout Pony v roce 1932 a dále Sport Scout v roce 1934.
Na začátku 30. let hospodářská krize utlumila prodeje motocyklů, zasažena byla i společnost Indian Motorcycle. Přesto Indian Motorcycle pokračuje i nadále ve své snaze o dokonalost a v roce 1936 představuje inovovaný, "obrácený" model Four s konstrukcí motoru, kde je výfuk nad sáním (EOI), a také modely, které mají na palivové nádrži umístěnou přístrojovou desku.
Ed Kretz zvítězil v roce 1937 v prvním ročníku závodu Daytona 200 na upraveném motocyklu Indian Sport Scout. V roce 1938 motocyklový klub Indian Motorcycle nazývaný Jackpine Gypsies ze Sturgis uspořádal závod Black Hills Classic. Z tohoto závodu se vyvinul slavný Sturgis Motorcycle Rally.
Raná 20. léta byla pro vzestup značky Indian Motorcycle důležitá, protože v nich bylo uvedeno na trh několik ikonických modelů. V roce 1920 byl představen první Indian Scout. Tento rychlý, spolehlivý a snadno ovladatelný motocykl přiměl mnoho lidí začít jezdit. Pak ho následovaly další novinky: Chief (1922), nejprodávanější Big Chief® (1923), Prince® (1925) a po nákupu společnosti Ace Motor Corporation, model Ace® (1927).
V roce 1923 společnost změnila své jméno z The Hendee Manufacturing Company na The Indian Motocycle Company. Ve slově motocycle nebylo ve spojení se jménem Indian původně písmeno "r".
V roce 1927 představil Indian Motorcycle svůj legendární vidlicový dvouválcový motor se zdvihovým objemem 45ci (750cc). Tento motor byl větší verzí motoru z modelu Scout a dnes se považuje za jeden z nejlepších motorů, který kdy značka Indian Motorcycle vyrobila.
Desátá léta byla pro Indian Motorcycle obdobím technologických inovací a vynálezů, mezi něž patří např. přední vidlice s listovým perem, automatické olejové čerpadlo, dvourychlostní převodovka, stupačky, konstrukce zadního odpružení s kyvnou vidlicí, první elektrické startování u motocyklu na světě, elektrická světla, legendární motor 1000cc Powerplus. Z této doby pochází také psané logo značky Indian Motorcycle.
Tyto vynálezy pomohly dosáhnout dalších milníků a rekordů:
V roce 1916 jeden ze zakladatelů George Hendee rezignoval na svou pozici prezidenta společnosti a v roce 1917 vstoupily Spojené státy americké do první světové války. Společnost Indian Motorcycle věnovala značnou část své výroby armádním dodávkám. Důsledkem ale byly omezené stavy motocyklů u dealerů a citelný propad maloobchodního prodeje. Za roky 1917 až 1919 dodala společnost Indian Motorcycle armádě Spojených států téměř 50.000 motocyklů. Většina z těchto strojů vycházela z modelu Indian Powerplus.
V roce 1901 najímá výrobce bicyklů, pořadatel závodů a bývalý cyklistický šampion George Hendee konstruktéra Oscara Hedstroma, aby sestrojil jízdní kolo poháněné benzínovým motorem jako vodící stroj pro cyklistické závody. Stroj, který Oscar Hedstrom vytvořil, se ukázal být velice silným a spolehlivým. Díky němu získala firma reputaci výrobce výjimečně výkonných vozidel. Později v tomto roce byla založena v centru Springfieldu první továrna společnosti Hendee.
První motocykl Indian byl prodán koncovému zákazníkovi v roce 1902 a později v tomto roce Indian Motorcycle zvítězil ve vytrvalostním závodě z Bostonu do New York City, v prvním veřejném závodě, kterého se zúčastnil. Vítězství a rekordů přibývalo:
V roce 1906 byl postaven první sériový závodní motocykl s vidlicovým dvouválcem. Verze závodního motoru byla v modelovém roce 1907 montována do běžných modelů a tento motor se zdvihovým objemem 39ci (633cc) a úhlem válců 42° se stal prvním americkým vidlicovým dvouválcem v sériové výrobě motocyklů.
V roce 1897 zakládá George M. Hendee společnost na výrobu jízdních kol a nazývá ji Hendee Manufacturing Company. Bicykly nesly názvy např. Silver King, Silver Queen a American Indian. Poslední název se zjednodušil na jedno slovo "Indian" a tato značka se stala ve firmě primární.